loading...
سایت از تیزهوشان تا کنکور
ali بازدید : 212 1392/12/02 نظرات (0)
تقریباً همه‌ی کسانی که فیزیک می خوانند، خود را در این اندیشه می‌یابند که “من مفهوم‌ها را می‌فهمم اما فقط نمی‌توانم مسئله‌ها را حل کنم.” حال آن‌ که در فیزیک درک واقعی یک مفهوم یا اصل ، با توانایی در به کار بردن آن اصل در خصوص مسئله‌های عملی گوناگون یکی است. فراگیری چگونگی حل مسئله‌ها اهمیت اساسی دارد ؛ شما فیزیک نمی‌دانید ، مگر آن که بتوانید آن را به کار برید.
هر چند برای حل نوع‌های مختلف مسئله‌های فیزیک به روش‌های متفاوتی نیاز داریم ، با این وجود و صرفنظر از نوع مسئله‌ای که در دست داریم ، مرحله‌های کلیدی مسلمی وجود دارند که باید همواره آنها را مراعات کنیم. (همین مرحله‌ها در حل مسئله‌های ریاضی ، شیمی و بسیاری از زمینه‌های دیگر به همین اندازه سودمندند.) در ادامه این مرحله‌ها را در چهار قسمت برای حل مسئله مرتب کرده‌ایم.
                       
                                             
ali بازدید : 299 1392/06/06 نظرات (0)

از این به بعد باید به کنکور 93 فکر کنیم داوطلبان این کنکور چند نکته براتون قرار دادم که انشا الله مفید واقع شود .


                                           

                                                      

ali بازدید : 225 1392/04/27 نظرات (0)

جلال سلیمی / مشاور تحصیلی

ما در هر لحظه با افکار، جسم و محیط اطرافمان در تعامل هستیم و هر سه آنها را درک میکنیم. مسلماً در حین مطالعه، هر سه عامل بر یادگیری ما تأثیر خواهد داشت. پس اگر بتوانیم تعامل خود را با این عوامل سازنده کنیم، قطعاً موقعیت مطلوبتری خواهیم داشت و یادگیری سهلتر و پایدارتری نصیب ما خواهد شد. یادمان باشد عوامل محیطی و جسمی هم روی ذهن تأثیر میگذارد و یادگیری را تحت تأثیر قرار میدهد.

ali بازدید : 204 1392/04/18 نظرات (0)

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به بحث ورود علم نانو به کتابهای درسی اظهار کرد: با توجه به اهمیت علم نانو در دنیای مدرن امروز، دانش‌آموزان باید از مقطع متوسطه با این علم آشنا شوند و به همین دلیل صحبت های مقدماتی برای ورود مباحث علمی نانو به کتاب های درسی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی از رشته های هنرستانی، موضوع پلیمر را در حیطه نانو دنبال می کنند، همچنین در بعضی از دروس مانند زیست شناسی به فراخور تناسب موضوع بحث هایی درخصوص نانو مطرح می شود.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: به عبارتی به مرور این بحث ها وارد کتابهای درسی دانش آموزان خواهد شد.

 

سحرخیز با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده حضور مباحث نانو در کتابهای درسی بیشتر خواهد شد، گفت: همزمان با تغییر کتب درسی علم نانو وارد کتابهایی همانند علوم تجربی، زیست، فیزیک و شیمی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعاً مباحث علمی نانو در بخش هایی از کتب درسی دانش آموزان متوسطه قرار می گیرد تا آنها اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است که دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره نانو از امتیازات مصوبه های وزارت علوم برخوردار شوند.

 

سحرخیز اظهار کرد: این مصوبه به شورای عالی آموزش و پرورش می رود تا در آنجا نیز تایید و تصویب و سپس به معاونت متوسطه ابلاغ شود.


ali بازدید : 209 1392/04/12 نظرات (0)


http://www.bestanimations.com/Holidays/Fireworks/Fireworks-02-june.gif

* دانش‌آموزان تابستان درس نخوانند              

این جامعه‌شناس با بیان اینکه مشاهده می‌شود در تابستان برخی مدارس برای دانش‌آموزان کلاس‌های فوق‌العاده برگزار می‌کنند تا آنها دروس سال آینده را آموزش ‌ببینند، بیان کرد: دانش‌آموزان نباید فعالیت‌های متداولی مانند درس‌خواندن و امتحان دادن که طی سال ذهن آنها را مشغول می‌کند را در سه ماهه تابستان نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که تابستان را به کسب آمادگی برای سال تحصیلی جدید می‌گذرانند به دلیل آشنایی با کلیت مباحث درسی سال بعد، سال تحصیلی جدید را با دلزدگی آغاز خواهند کرد، افزود: دانش‌آموزان در این شرایط کنجکاوی خود را برای کسب مطالب جدید از دست می‌دهند.

باهر ادامه داد: به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شواری عالی گذران اوقات فراغت متشکل از انجمن اولیاء و مربیان نیاز است تا با غنی‌سازی اوقات فراغت برای تمام دانش‌آموزان، دانش‌آموزانی هم که خانواده‌های‌ آنها از لحاظ مالی توان کافی برای پُر کردن اوقات فراغت‌شان را ندارند، از آسیب‌های مختلفی که ممکن است در زمان‌های بیکاری ایجاد شود، دور باشند.

*اوقات فراغت تنها برای استراحت است

باهر در خصوص آسیب‌های آموزش مقطع تحصیلی بالاتر در تابستان برای دانش‌آموز، به ایجاد بی‌تفاوتی و عدم اشتیاق به کسب علم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت کسب موفقیت در زمینه‌‌ تحصیلی نیازمند دارا بودن سلامت جسمانی نیز است. 

وی اضافه کرد: اوقات فراغت تنها برای استراحت است، بدین معنا که فرد باید در این زمان خود را از تمام مسئولیت‌هایی که در طول سال درگیر آن بوده جدا کند، تا بتواند در این فرصت به سلامت جسم، روح و اخلاقیات بپردازد.


ali بازدید : 169 1392/04/06 نظرات (0)

"هر سال در اول تابستان و یا آغاز دورهی مطالعهی مباحث درسی دانشآموزان، در جلسات مشاوره با این سؤال مواجه میشوم که این خلاصه برداری چیست؟ ما باید چه مطلبی را خلاصه کنیم؟ همهی مطالب به نظرم در کنکور میآید؟ و یا خلاصه نویسی در چه زمانی باید صورت گیرد؟ در دورهی اول مطالعه و یا دورههای آتی؟" 



                                                          بقیه مطلب در ادامه مطلب

ali بازدید : 205 1392/04/05 نظرات (0)

اگرچه در یک تعبیر ساده مدیریت زمان یعنی هنر استفاده از وقت ولی در تلاش و فعالیت مطالعاتی، موضوع مدیریت زمان فقط به کنترل زمان برای افزایش ساعات مطالعه اختصاص ندارد، بلکه هر موضوع و نکتهای که منجر به افزایش بهرهوری مطالعه نظیر اصول مطالعه، برنامهریزی و روشهای آن شود و حتی به آمادگیهای روحی و روانی در مورد مطالعه و حواشی آن ارتباط پیداکند. بنابراین اگرچه در این نوشتار فقط به بحث وقت و زمان میپردازیم، ولی سایر نوشتههایی که بهنوعی مرتبط با موضوع مطالعه هستند و بعضاً در همین مجموعه نیز به چاپ رسیدهاند، راهگشای شما در موضوع مدیریت زمان خواهند بود.

ali بازدید : 183 1392/04/04 نظرات (0)

بچه های کنکوری تا کنکور چیزی نمونده انشا الله همه ی شما از کنکور سراسری قبول میشید. من هم براتون ارزوی موفقیت می کنم .همیشه سرافراز وپیروز باشید.

                                                                            



                                                                                  مدیریت

ali بازدید : 228 1392/04/03 نظرات (0)

در این مقاله کوشش شده است یافته های عمده این مطالعات مورد بازنگری قرار گیرد. کشف اثرات متغیرها بر پیشرفت تحصیلی موضوع ساده ای نیست. نتایج پژوهش ها بر روی روابط و همبستگی ها باید در عمل مورد آزمایش قرار گیرند. هر یک از نتایج باید به دفعات متعدد به وقوع پیوندد تا به توان نسبت به صحت آنها اطمینان حاصل کرد.

مطالعات کیفی که بر پایه روش های مشاهده ای و تکنیک های مصاحبه انجام می گیرد، این امکان را به پژوهشگر می دهد که به نکات ظریفی که در کلاس نقش دارند و بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثرند که تشخیص آنها جز با بکارگیری این روش ها ممکن نیست. 

                                  



                                                                ادامه 

ali بازدید : 363 1392/03/29 نظرات (0)

روزبه خاکسار/ مشاور تحصیلی

 

واقعاً نمیدانم با این بیدقتیم چکار کنم، گفته بود (وجود ندارد) من (وجود دارد) گرفتم... باید برم دوباره دبستان جمع و تفریق بخونم (48 تقسیم بر 2 را 14حساب کردم)... نوشته بود همه موراد به جز زیر به جز هم خط کشیده بود من به جز را ندیدم ... گزینه را اشتباه پرکردم و... اینها مشتی از خروار بیدقتی است که در امتحان دچار میشویم. 

                                                                        


                                  

                                                                         

ali بازدید : 310 1392/03/25 نظرات (0)

روزنامه گاردین در مقاله‌ای می‌نویسد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر دانشجویان در زمان امتحانات اشتباهاتی انجام می‌دهند که شانس قبولی آنها را کاهش داده و روند امتحان را برای آنان دشوارتر می‌سازد. 


                                                                               

ali بازدید : 187 1392/03/25 نظرات (0)

سوالات کنکور سراسری ریاضی از سال 85تاسال90 اگر سوالات رشته های دیگر را می خواهید  نظر بذارید.


 

                                   

                                            



                                                 دانلود ادامه مطلب

                  

ali بازدید : 166 1392/03/21 نظرات (0)

آنچه مسلم است، این است که موفقیت تصادفی نیست و دارای اصول و قواعدی است که معمولا در همه‌ی رتبه‌های بر‌تر کنکور سراسری، با احتساب تفاوت‌های شخصی، مشترک است که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

ali بازدید : 153 1392/03/21 نظرات (0)

مشکلات فردی، اجتماعی، شغلی، اقتصادی، زندگی مشترک، روابط بین افراد، ترافیک، کارهای ناتمام، امتحانات و آزمون ها و ... عوامل استرس زای زندگی ما هستند. متخصصان رشته های مختلف روش های متعددی را برای کنترل و مدیریت استرس های روزانه پیشنهاد نموده اند. این روزها در قالب مهارت های زندگی به افراد آموزش داده می شود که چگونه استرس های روزمره را کاهش دهند.


  

ali بازدید : 148 1392/03/19 نظرات (0)

تهیه و تنظیم :ابراهیم خلیل مهرنو و حامد کرباسیدر این مقاله قصدمان این است که با ارائه ی چند تکنیک قدرتمند به شما یاد دهیم تا یک مرور و جمع بندی حرفه ای داشته باشید. اما چگونه؟؟!

ali بازدید : 353 1392/03/16 نظرات (1)

  

 

 

               سوالات ریاضی تیزهوشان تبریز سال 91-90و92-91


                                         

           

                                                                 newورژن

                                        دانلود ادامه مطلب 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از سایت راضی هستید؟
    لوگوی سایت

    برای دانلود لوگوی سایت بر روی 

    لوگو کلیک کنید.

       


     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 425
  • بازدید کلی : 21,056